Hibajelentés
Írd le, milyen hibát találtál a trükkben, és mi igyekszünk a lehető leghamarabb javítani azt!
Ha szeretnéd, hogy válaszoljunk neked, ne felejtsd el megadni az elérhetőségedet!
A trükk szövege
Emlékeztetőül a trükk szövege:
Egyes gyártók bizonyos modelljeihez lehetőség van a gyári garanciaidőn felül további, kiterjesztett garancia vásárlására is. Vannak olyan biztosítások is, amik hasonló céllal működnek, de egyesek akár töréskárra is fizetnek.
Kiterjesztett garanciát nagyobb eséllyel találunk a drágább, például üzleti laptopoknál, amik jellemzően amúgy is jobban bírják a gyűrődést. Hogy kinek mennyire éri meg plusz garanciát vásárolni, az egyéni helyzet és kockázatbírás kérdése, így itt csak a saját véleményemet tudom leírni.
Ha fontos számodra, hogy folyamatosan legyen számítógéped, ugyanakkor nincs megtakarított pénzed, és egy nagyobb hiba esetén nem tudnál új gépet venni, akkor számodra a plusz garancia nagyobb értékkel bírhat, mint azoknak, akiknek ilyen esetben van vésztartalékuk, amihez nyúlhatnak. A modern elektronika általában elég jól bírja a gyűrődést, ha nincs valamilyen gyártási hiba, akkor viszonylag sokáig megfelelően szokott működni, így én bízni szoktam abban, hogy ha 1-2 évig működik, akkor a következő pár évben sem lesz vele gond.
Érdemes figyelembe venni azt is, hogy a plusz garancia jellemzően nem olcsó dolog, így kisebb hibák esetén jobban jársz, ha te magad fizeted a szerelést (különösen igaz ez, ha van annyi szaktudásod, hogy kisebb problémákat meg tudj oldani), nagyobb problémák esetén pedig nem olyan sok a nyereséged, hiszen a javítás egy részét már eleve kifizetted a garancia vagy biztosítás megvásárlásakor.
Hogy törés ellen szükséged van-e biztosításra, az nagyban függ a laptophasználati módodtól is. Ha többnyire otthon használod, és az asztalon van, akkor minimális az esélye annak, hogy bármi hasznod lenne egy ilyen biztosításból.
A fent részletezett okokból én nem szoktam kiterjesztett garanciát vásárolni, de elképzelhető, hogy van olyan, akinek megéri.