Kiterjesztett garancia (vélemény)

Egyes gyártók bizonyos modelljeihez lehetőség van a gyári garanciaidőn felül további, kiterjesztett garancia vásárlására is. Vannak olyan biztosítások is, amik hasonló céllal működnek, de egyesek akár töréskárra is fizetnek.

Kiterjesztett garanciát nagyobb eséllyel találunk a drágább, például üzleti laptopoknál, amik jellemzően amúgy is jobban bírják a gyűrődést. Hogy kinek mennyire éri meg plusz garanciát vásárolni, az egyéni helyzet és kockázatbírás kérdése, így itt csak a saját véleményemet tudom leírni.

Ha fontos számodra, hogy folyamatosan legyen számítógéped, ugyanakkor nincs megtakarított pénzed, és egy nagyobb hiba esetén nem tudnál új gépet venni, akkor számodra a plusz garancia nagyobb értékkel bírhat, mint azoknak, akiknek ilyen esetben van vésztartalékuk, amihez nyúlhatnak. A modern elektronika általában elég jól bírja a gyűrődést, ha nincs valamilyen gyártási hiba, akkor viszonylag sokáig megfelelően szokott működni, így én bízni szoktam abban, hogy ha 1-2 évig működik, akkor a következő pár évben sem lesz vele gond.

Érdemes figyelembe venni azt is, hogy a plusz garancia jellemzően nem olcsó dolog, így kisebb hibák esetén jobban jársz, ha te magad fizeted a szerelést (különösen igaz ez, ha van annyi szaktudásod, hogy kisebb problémákat meg tudj oldani), nagyobb problémák esetén pedig nem olyan sok a nyereséged, hiszen a javítás egy részét már eleve kifizetted a garancia vagy biztosítás megvásárlásakor.

Hogy törés ellen szükséged van-e biztosításra, az nagyban függ a laptophasználati módodtól is. Ha többnyire otthon használod, és az asztalon van, akkor minimális az esélye annak, hogy bármi hasznod lenne egy ilyen biztosításból.

A fent részletezett okokból én nem szoktam kiterjesztett garanciát vásárolni, de elképzelhető, hogy van olyan, akinek megéri.

Taktika2019. jan.

Hiba jelentéseHiba jelentése

Kapcsolódó trükkök

Összes trükk

Hozzászólások

Hozzászólás írásához jelentkezz be vagy lépj be Facebookkal!